Prostowanie ram samochodów ciężarowych
Ulepsz swój biznes
Prostowanie ram samochodów ciężarowych
System podłogowy CELETTE BPL jest idealnym rozwiązaniem do napraw powypadkowych pojazdów ciężarowych. Rozwiązania systemu podłogowego Celette są stosowane we wszystkich serwisach wiodących marek pojazdów użytkowych.
System BPL składa się z modułowych szyn wbudowanych w podłogę. Można go zastosować we wszystkich serwisach, które specjalizują się w naprawach kabin ciągników siodłowych, ram, naczep oraz autobusów.
Rama podłogowa wewnętrzna o wymiarach szyn 16 x 2,4m
kod produktu: BU:21.BPL.540
Rama podłogowa zewnętrzna o wymiarach szyn 18 x 6m
kod produktu: BU:AT.540.03
Specyfikacja
Specyfikacja zestawu wew. 21.BPL.540: | ||
---|---|---|
AT.9730 | Szyna 2,00m | 32 szt. |
AT.9731 | Szyna 2,685m | 2 szt. |
AT.9732 | Szyna 0,645m | 6 szt. |
AT.9733 | Podkładki łączące | 28 szt. |
AT.9734 | Płytki łączące | 8 szt. |
AT.9735 | Płytki łączące | 24 szt. |
AT.5150 | Kotwy mocujące | 368 szt. |
Specyfikacja zestawu zew. AT.540.03 | ||
---|---|---|
AT.5243 | Szyna 3.00m | 16 szt. |
AT.5262 | Płytki łączące | 12 szt. |
AT.5264 | Pojemnik na pył | 4 szt. |
AT.5150 | Bolce mocujące | 192 szt. |
Modułowy system umożliwia szeroki zakres napraw powypadkowych takich jak:
- zgięcia w pionie lub poziomie,
- przekoszenia (odkształcenia zmieniające pola prostokątne pomiędzy belkami w romby),
- skręcenia (równoczesne zgięcie w pionie i w poziomie).
W różnego rodzaju naprawach pojazdów ciężarowych i użytkowych zalecamy podstawowe wyposażenie takie jak:
- system BPL do naprawczy ram,
- system naprawczy do kabin,
- podgrzewacz indukcyjny o mocy min. 16 kW,
- zgrzewarka inwerterowa,
- lutospawarka,
- spawaka,
- zgrzewarko – wyciągarki,
- zestaw do napraw dużych powierzchni,
- system pomiarowo – diagnostyczny dla ram oraz geometrii układu jezdnego,
- akcesoria hydrauliczne.
Przykłady prostowania z siłownikami hydrauliczymi
Homologacje
Urządzenia Celette posiadają homologacje producentów takich marek jak DAF, IVECO, MAN, MB, RENAULT, SCANIA, VOLVO.
SYSTEM POMIAROWO - KONTROLNY
System pomiarowy oparty o bezprzewodowe, lekkie i niewielkie kamery pomiarowe wysokiej rozdzielczości. Rozwiązanie zapewnia szybki pomiar i wysoką dokładność. Odniesieniem do pomiarów jest oś symetrii ramy.
Pomiar wszystkich wielkości: zbieżności, pochylenia, wszystkich kątów osi skrętnych, odchylenia osi jazdy, przesunięcia bocznego osi, nierównoległości osi a także położenia przekładni kierowniczej. Pomiar podstawowych wielkości możliwy w pozycji drogowej – poprzez przetoczenie pojazdu zaledwie o pół obrotu koła. Możliwy jest też pomiar z kompensacją.
Pomiary pojazdów wieloosiowych, z dwoma osiami skrętnymi, autobusów przegubowych, specjalistycznych lawet wieloosiowych, a także pojazdów typu mini bus.
Regulacja do pożądanej wartości na bieżąco, nawet położenia dwóch osi skrętnych względem siebie. Możliwość pracy na zewnątrz na nierównej nawierzchni przy zastosowaniu dodatkowego inklinometru podwieszanego do badanej osi. W standardzie dodatkowe oprogramowanie do sprawdzenia stanu deformacji ramy.
PODGRZEWACZ INDUKCYJNY CELETTE
Urządzenie jest rewolucyjnym podgrzewaczem indukcyjnym służącym do szybkiego, bezpłomieniowego rozgrzewania metali metodą indukcyjną.
Korzystając z zasady indukcji elektromagnetycznej, urządzenie może dostarczyć ogromną ilość ciepła do konkretnego miejsca w ciągu zaledwie kilku sekund na głębokość do 10mm. Nagrzewa metal do ‘czerwonego’ (temperatura ok. 1000˚C) na obszarze 10x40mm i grubości 6mm w ciągu 1 sekundy. Nagrzewając wyłącznie wybrane miejsce nie uszkadza szyb, elementów gumowych, tworzyw sztucznych oraz powierzchni pomalowanych w bezpośrednim otoczeniu pracy podgrzewacza.
Zalecany do serwisu pojazdów ciężarowych, do napraw mechanicznych i powypadkowych oraz naprawy naczep. Gwarantuje zmniejszenie czasu naprawy i maksymalną kontrolę nagrzewania podczas pracy. W odróżnieniu od palnika gazowego – podgrzewacz indukcyjny nagrzewając metal tylko w wybranym miejscu do temperatury 500-600˚C nie zmienia charakterystyki technicznej stali. Cztery stopnie regulacji mocy.
Zalecany do:
- prostowania wałów
- prostowania belek konstrukcyjnych
- naprawy zawieszenia
- prostowania i zginania sprężyn
- prostowania ram nawet w pojazdach ciężarowych
- prac przy przewodach hamulcowych
- odkręcenia śrub
- demontażu układów wydechowych
- demontażu sond lambda
- demontażu zwrotnic, belek i innych wraz z zawieszeniem
- demontażu amortyzatorów
- odkręcania śrub i szpilek piasty
- odblokowania zardzewiałych elementów
- usuwania starej farby i resztek lakierów
- hartowania stali.
DANE TECHNICZNE | |
---|---|
Znamionowe napięcie zasilania | 400V 3f 50Hz |
Stopień ochrony | IP 21 |
Zakres częstotliwości | 15 kHz |
Regulacja mocy | płynna |
Moc maksymalna | 16 kW |
Zabezpieczenie sieci zasilającej | 25A zwłoczne |
Długość przewodu roboczego | 4m |
Chłodzenie | ciecz |
Czas pracy ciągłej (przy temp. otoczenia 25°C) | 20 minut na pełnej mocy |
Waga | 185 kg |
Pojemność zbiornika płynu | 25 litrów |
Wymiary gabarytowe (dł. x szer. x wys.) | 50 x 60 x 110 cm (wers. pionowa) |