Kompleksowe wyposażenie lakierni i blacharni

Szukaj
Close this search box.

Prostowanie ram samochodów ciężarowych

Ulepsz swój biznes

Jesteśmy do Państwa dyspozycji, żeby odpowiedzieć na pytania i uwagi.

Prostowanie ram samochodów ciężarowych

System podłogowy  CELETTE  BPL jest idealnym rozwiązaniem do napraw powypadkowych pojazdów ciężarowych. Rozwiązania systemu podłogowego Celette są stosowane we wszystkich serwisach wiodących marek pojazdów użytkowych.

System BPL składa się z modułowych szyn wbudowanych w podłogę. Można go zastosować we wszystkich serwisach, które specjalizują się w naprawach kabin ciągników siodłowych, ram, naczep oraz autobusów.

 
 

Rama podłogowa wewnętrzna o wymiarach szyn 16 x 2,4m
kod produktu: BU:21.BPL.540

Rama podłogowa zewnętrzna o wymiarach szyn 18 x 6m
kod produktu: BU:AT.540.03

Specyfikacja

Specyfikacja zestawu wew. 21.BPL.540:
AT.9730Szyna 2,00m32 szt.
AT.9731Szyna 2,685m2 szt.
AT.9732Szyna 0,645m6 szt.
AT.9733Podkładki łączące28 szt.
AT.9734Płytki łączące8 szt.
AT.9735Płytki łączące24 szt.
AT.5150Kotwy mocujące368 szt.

 

Specyfikacja zestawu zew. AT.540.03
AT.5243Szyna 3.00m16 szt.
AT.5262Płytki łączące12 szt.
AT.5264Pojemnik na pył4 szt.
AT.5150Bolce mocujące192 szt.

Modułowy system umożliwia szeroki zakres napraw powypadkowych takich jak:

  • zgięcia w pionie lub poziomie,
  • przekoszenia (odkształcenia zmieniające pola prostokątne pomiędzy belkami w romby),
  • skręcenia (równoczesne zgięcie w pionie i w poziomie).

W różnego rodzaju naprawach pojazdów ciężarowych i użytkowych zalecamy podstawowe wyposażenie takie jak:

  • system BPL do naprawczy ram,
  • system naprawczy do kabin,
  • podgrzewacz indukcyjny o mocy min. 16 kW,
  • zgrzewarka inwerterowa,
  • lutospawarka,
  • spawaka,
  • zgrzewarko – wyciągarki,
  • zestaw do napraw dużych powierzchni,
  • system pomiarowo – diagnostyczny dla ram oraz geometrii układu jezdnego,
  • akcesoria hydrauliczne.

Przykłady prostowania z siłownikami hydrauliczymi

Homologacje

Urządzenia Celette posiadają homologacje producentów takich marek jak DAF, IVECO, MAN, MB, RENAULT, SCANIA, VOLVO.

SYSTEM POMIAROWO - KONTROLNY

System  pomiarowy  oparty  o  bezprzewodowe, lekkie i niewielkie kamery pomiarowe wysokiej rozdzielczości. Rozwiązanie zapewnia szybki pomiar i wysoką dokładność. Odniesieniem do pomiarów jest oś symetrii ramy. 

Pomiar wszystkich wielkości: zbieżności, pochylenia, wszystkich kątów osi skrętnych, odchylenia osi jazdy, przesunięcia bocznego osi, nierównoległości osi a także położenia przekładni kierowniczej. Pomiar podstawowych wielkości możliwy w pozycji drogowej – poprzez przetoczenie pojazdu zaledwie o pół  obrotu koła.  Możliwy  jest  też  pomiar  z  kompensacją.

Pomiary pojazdów wieloosiowych, z dwoma osiami skrętnymi, autobusów przegubowych, specjalistycznych lawet wieloosiowych, a także pojazdów typu mini bus.

Regulacja do pożądanej wartości na bieżąco, nawet położenia dwóch osi skrętnych względem siebie. Możliwość pracy na zewnątrz  na  nierównej  nawierzchni  przy  zastosowaniu  dodatkowego  inklinometru podwieszanego do badanej osi. W standardzie dodatkowe oprogramowanie do sprawdzenia stanu deformacji ramy.

PODGRZEWACZ INDUKCYJNY CELETTE

Urządzenie jest rewolucyjnym podgrzewaczem indukcyjnym służącym do szybkiego, bezpłomieniowego rozgrzewania metali metodą indukcyjną.

Korzystając z zasady indukcji elektromagnetycznej, urządzenie może dostarczyć ogromną ilość ciepła do konkretnego miejsca w ciągu zaledwie kilku sekund na głębokość do 10mm. Nagrzewa metal do ‘czerwonego’ (temperatura ok. 1000˚C) na obszarze 10x40mm i grubości 6mm w ciągu 1 sekundy. Nagrzewając wyłącznie wybrane miejsce nie uszkadza szyb, elementów gumowych, tworzyw sztucznych oraz powierzchni pomalowanych w bezpośrednim otoczeniu pracy podgrzewacza.

Zalecany do serwisu pojazdów ciężarowych, do napraw mechanicznych i powypadkowych oraz naprawy naczep. Gwarantuje zmniejszenie czasu naprawy i maksymalną kontrolę nagrzewania podczas pracy. W odróżnieniu od palnika gazowego – podgrzewacz indukcyjny nagrzewając metal tylko w wybranym miejscu do temperatury 500-600˚C nie zmienia charakterystyki technicznej stali. Cztery stopnie regulacji mocy.

Zalecany do:

  • prostowania wałów
  • prostowania belek konstrukcyjnych
  • naprawy zawieszenia
  • prostowania i zginania sprężyn
  • prostowania ram nawet w pojazdach ciężarowych
  • prac przy przewodach hamulcowych
  • odkręcenia śrub
  • demontażu układów wydechowych
  • demontażu sond lambda
  • demontażu zwrotnic, belek i innych wraz z zawieszeniem
  • demontażu amortyzatorów
  • odkręcania śrub i szpilek piasty
  • odblokowania zardzewiałych elementów
  • usuwania starej farby i resztek lakierów
  • hartowania stali.
DANE TECHNICZNE
Znamionowe napięcie zasilania400V 3f 50Hz
Stopień ochronyIP 21
Zakres częstotliwości15 kHz
Regulacja mocypłynna
Moc maksymalna16 kW
Zabezpieczenie sieci zasilającej25A zwłoczne
Długość przewodu roboczego4m
Chłodzenieciecz
Czas pracy ciągłej (przy temp. otoczenia 25°C)

20 minut na pełnej mocy

Waga185 kg
Pojemność zbiornika płynu25 litrów
Wymiary gabarytowe (dł. x szer. x wys.)50 x 60 x 110 cm (wers. pionowa)

Nasze Realizacje